Goodmorning Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Franklin Mastrigt - WaarBenJij.nu Goodmorning Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Franklin Mastrigt - WaarBenJij.nu

Goodmorning Vietnam

Door: Franklin

Blijf op de hoogte en volg Franklin

08 November 2013 | Vietnam, Hanoi

Sin Jow (hello),

Mn laatste verhaaltje eindigde met dat ik zou gaan tuben, halleluja, ik heb getubed. Vooraf hoor je natuurlijk allerlei spookverhalen, maar dat valt allemaal hartstikke mee zolang je niet aan de paddo's zit en geen salto van lianen maakt in het ondiepe water. Dus... ik heb het overleefd. Misschien ook mede omdat ik niet aan de alcohol zat, nog steeds de naweeen van of voedselvergiftiging, of de bijwerkingen van malaria pillen. Dus uit voorzorg daar maar mee gestopt. Het enige mindere van het tuben was het aankomen in het donker, maja ik was in goed gezelschap dus het was geen ramp.
In Vangvieng ook weer even een scootertje gehuurd om Laos te verkennen, heerlijk gechilld bij de Blue Lagoon, waar ik zowaar tig mieren (reuzenmieren) een duizendpoot zag vervoeren, bizar om te zien, mooi staaltje werk van moedertje natuur. Aangezien er in Vangvieng genoeg restaurantjes zijn waaar ze 24/7 Friends uitzenden, heb ik mn dag daarna daar maar doorgebracht, om even te herstellen.
De volgende dag ging ik met de bus richting Vientiane, de hoofdstad, om vanuit daar door te vliegen naar Hanoi, Vietnam. Jammer alleen dat de ambassade dicht was, en ik dus tot maandag moest wachten op mn visum. Maar gelukkig blijf ik positief denken (dankzij Lars), en heb ik van mn lange weekend Vientiane iets leuks kunnen maken. Lekker rondgewandeld in de stad, voetbalwedstrijdjes bezocht, de toeristische highlights bekeken, en uiteraard 2 shirtjes gekocht. Dus al met al kon mijn tripje Vientiane niet meer stuk natuurlijk. Het voetbal-niveau in Laos is trouwens dermate slecht, dat ik daar ook gewoon prof kan worden. Misschien volgende keer... In Vientiane voelde ik me trouwens weer 100%, hoe ik dat wist, er ging tenminste weer bier in haha, BeerLao, hmmmm.
Het viel me trouwens op in Laos, en datzelfde geldt een beetje voor heel Zuidoost Azie, dat bijna alle auto's hier van Aziatische komaf zijn. En dat de gemiddelde Laotiaan(geen idee of dit goed is) qua geld teruggeven, een beetje lijkt op een 16-jarig MBO meisje bij een supermarkt. 103.000 geven als iets 13.000 is, en dan alleen het briefje van 100.00 pakken, apart, maarja.
Vliegtuigje gepakt naar Hanoi, ritje van een uurtje. Dus voordat we waren opgestegen konden we alweer dalen. Getukt in Hanoi Backpackers, om de volgende dag van Hanoi te kunnen genieten. En wat een gekkenhuis deze stad, overal waar je kijkt scooters, scooters, en nog eens scooters. Ergens oversteken doe je met gevaar voor eigen leven, en dat meen ik. Maar aan de andere kant heeft het ook wel wat zo'n hectisch gebeuren, maakt het een beetje spannend tenminste :)
Lekker rondgelopen in Hanoi, wat trouwens kleiner is dan dat ik dacht, dus ff centumpje gedaan en wat monumentjes enzo bekeken en de kleine, drukke, hectische straatjes.
Vandaag even naar Ho Chi Minh mausoleum geweest, waar natuurlijk geen zak te zien was, en de rest van de stad verkend. Veel gebouwen in Franse stijl, mooi en leuk om te zien. En even de Hoa Lo Prison bezocht, waar we ook konden zien wat de mindere kant van het Franse bewind was hier....
Vervolgens heb ik mn eigen dag helemaal perfect gemaakt door naar het stadion te gaan en een shirtje te kopen van Hanoi T&T FC, mooi shirtje. Ze keken alleen wel raar op toen ik het kantoortje binnenstapte met de vraag voor een shirtje, maar ach, heb ik die mensen ook weer een giegelende dag bezorgd.
Morgen vertrekken we richting Sapa, om te gaan hiken door de bergen en de natuur van Noord-Vietnam. Hopelijk overleef ik het, aangezien de zwaarste typhoon van de laatste decennia deze kant op komt. De Filipijnen heeft ie al kapot gemaakt, dus ik hoop dat ie zich inhoudt in Vietnam. Volgens internet krijgen we d'r hier wel last van, vooral veel regenval en wind. Dus, hopelijk blijft het daarbij, en horen jullie over een paar dagen weer van me, zo niet, gegroet. Maar de locals maken zich nog geen zorgen, de tours gaan gewoon nog door, dus het vertrouwen hebben we nog.

Tot schrijvens,

Tam biet!

  • 08 November 2013 - 11:38

    Wil:

    Hoi Franklin,
    Fantastisch om je reisverhalen te lezen,welke spannende dingen jij allemaal
    meemaakt op je ontdekkingsreis!We blijven je volgen.
    Tijdens de uitvaard van je Oma was het heel mooi om jouw en
    je verhaal te horen en te zien.Het was een hele mooi plechtigheid.

    Groeten Wil en Ruurd.

  • 10 November 2013 - 22:22

    Marco Van Eijk:

    Hoi Franklin vandaag las ik je reisverslagen. Heel leuk om te lezen en dat alles goed gaat. Veel plezier en genieten man. Groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Asia trip

Reis door Azie

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

Indonesie en Timor

03 Februari 2014

Singapore

25 Januari 2014

Party, Malaysia and Myanmaaaaar

15 December 2013

Back in Bangkok

22 November 2013

SOS Vietnam
Franklin

Actief sinds 28 Sept. 2013
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 8262

Voorgaande reizen:

03 Juni 2014 - 04 Juni 2014

America trip

06 Oktober 2013 - 05 Maart 2014

Asia trip

Landen bezocht: