Indonesie en Timor - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Franklin Mastrigt - WaarBenJij.nu Indonesie en Timor - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Franklin Mastrigt - WaarBenJij.nu

Indonesie en Timor

Door: Franklin

Blijf op de hoogte en volg Franklin

23 Februari 2014 | Indonesië, Denpasar

Hoi,

Bij deze weer even een updateje van me, waarschijnlijk de laatste aangezien de vlieger van Jakarta naar Amsterdam volgende week al gaat :( Ik zal het kort houden zodat het wat makkelijker wegleest ;)

M'n vorige avontuur/verslag eindigde in Singapore. Vanuit daar vervolgde ik m'n weg naar Australie. Dit stond aanvankelijk niet op mn planning, maar ik dacht, aangezien ik er toch in de buurt ben, waarom niet. Het was leuk, maar niet bijzonder. Ben alleen in Darwin geweest, en het jammere was dat het regenseizoen was. Dus alle uitstapjes die er te doen waren, waren afgelast vanwege de overstromingen en zware regenval. Maar anyway, paar leuke dagen Australie gehad.

Waar het me eigenlijk om ging was Timor-Leste (Oost-Timor), en dit was vanuit Darwin eenvoudig en makkelijk te bereiken. Ondanks alle waarschuwingen over bendes en andere gevaren (waaronder ministerie van buitenlandse zaken) besloot ik toch naar Dili te gaan. En ik heb er geen moment spijt van gehad. Een prachtig eiland, met amper toeristen, prachtige natuur, mooie stranden en baaien, en zeer aardige en nieuwsgierige mensen. Met een heuse motor ben ik het eiland rond getourd, en heb fantastische dingen gezien. Als geheel is Timor zo mooi, en zo onontdekt. Ook wel armoedig, en ze hebben de hulp van Unicef en Plan hard nodig, maar zeker een van m'n mooiste en meest bijzondere plekker in Azie.

Ik wilde eigenlijk Indonesie via land binnenkomen, maar door alle bureaucratische rompslomp in Dili besloot ik toch maar via Bali binnen te komen.

Na een paar daagjes Bali, met o.a. Surfen, het eiland verkennen, en goed stappen, ging ik samen met mn reisgenoot naar de Gili eilanden. Om daar even goed van de zon, het kleine eilandleven, het snorkelen en de gehele ervaring te genieten. Een paradijsje :) (maar gelukkig kwam ik later nog meer paradijsjes tegen).

Want na de Gili's ging ik alleen verder op een 4-daagse boottour naar Flores. Maar mijn doel van deze trip was uiteraard om de Komodo-dragon te spotten.

Deze trip was onvergetelijk. Los van de mindere facetten, zoals het slapen met 20 man op dunne matrasjes, was het fantastisch.
Een leuke groep mensen, gesnorkeld in prachtige baaien met koraal en visjes overal, afgelegen prive strandjes op onbewoonde eilanden, dolfijnen, gezwommen met mantra's, nacht-zwemmen naar onbewoonde eilandjes, en uiteraard het hoogtepunt, de Komodo-dragen gespot. Deze woorden zeggen niet zoveel, maar binnenkort zullen de foto's op fb verschijnen. Het was super mooi. Indonesie is zo'n fascinerend land, met zoveel eilanden en zoveel moois om van te genieten.

En dat brengt me bij minder nieuws, dat m'n avontuur alweer bijna voorbij is. Dus ik ga hier nog even 1,5 week goed genieten, en dan begint het leven (half) weer in Nederland. Dus tot die tijd neem ik het er nog even van.

Hasta la vista!

  • 23 Februari 2014 - 15:55

    Jan :

    Veel plezier nog en een goede reis naar huis , het mooie Ilpendam .. De foto's zie we tegemoet..

  • 23 Februari 2014 - 22:03

    Anke Swart:

    Hallo Franklin,
    wat fijn om te lezen dat je met volle teugen geniet. Geweldig om te horen wat je allemaal mee maakt en dat je vooral hele leuke mensen ontmoet waar je mee op trekt. Wat een avonturier ben je, wie had dat gedacht.
    Ben blij dat alles goed gegaan is, ik hoop je gauw op Nederlandse bodem weer te zien, met een levenservaring rijker.
    Neem er nog even van, tot snel!
    Anke

  • 24 Februari 2014 - 19:04

    Martin:

    Hey die Franklin, mooi je reisverhalen te lezen, je hebt veel gezien en meegemaakt. De opgedane ervaring verrijkt en relativeert, zeker als je weer in Nederland bent. "Fair Winds and Following Seas"

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Asia trip

Reis door Azie

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

Indonesie en Timor

03 Februari 2014

Singapore

25 Januari 2014

Party, Malaysia and Myanmaaaaar

15 December 2013

Back in Bangkok

22 November 2013

SOS Vietnam
Franklin

Actief sinds 28 Sept. 2013
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 8249

Voorgaande reizen:

03 Juni 2014 - 04 Juni 2014

America trip

06 Oktober 2013 - 05 Maart 2014

Asia trip

Landen bezocht: