Laos Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Franklin Mastrigt - WaarBenJij.nu Laos Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Franklin Mastrigt - WaarBenJij.nu

Laos Laos

Door: Franklin

Blijf op de hoogte en volg Franklin

30 Oktober 2013 | Laos, Vangviang

Hallo vanuit Laos,

Nadat we uit het mooie en chille Pai vertrokken, dacht ik dus binnen een paar uur in Laos te zijn, mooi niet dus. Eerst een paar tussenstops in Thailand, om vervolgens in een grensplaatsje langs de Mekong te slapen. Wat op z'n zachtst gezegd wat primitief was, maar goed, we hebben het overleefd en de volgende dag stonden we vroeg op om de grens (de Mekong) over te gaan. Uiteraard is uitchecken in Thailand, in een bootje de Mekong over, om vervolgens een tijdje te mogen wachten voor een Visum van Laos. Gelukkig waren wij er als een van de eerste, dus hadden we ook relatief snel ons Visum, en in Laos is mijn naam nu ' Van', simpelweg omdat ze het Van en het Mastrigt lastig vonden denk ik.
Daarna gingen we door de Mekong op, richting het binnenland van Laos (ja ik weet het, Laos is alleen maar binnenland, maar dus verder van de grens af). Een slowboat van 2 dagen, met gelukkig een stopje in Pahkbeng, waarvoor we van te voren gewaarschuwd waren voor de scams etc., maar dit viel allemaal reuze mee.
De Mekong was adembenemend mooi, de hele toch (2 dagen a 6/7 uur) ging door mooie natuur. De boot zelf was ook nog enigszins comfortabel, op dat 1 hadden we zelfgecreerde VIP plaatsen, en dag 2 reguliere plekken haha.
Aangekomen op onze eindbestemming, Luang Prabang, stopte de boot natuurlijk veel te vroeg, in de hoop dat we een tuktuk zouden nemen, wat uiteindelijk ook moest. We begonnen met protesteren, maar toen na 10 minuten de eerste vervelende oude Franse mensen van de boot gingen, waren we gedoemd natuurlijk. Dus ja, afgezet.
Luang Prabang was wel echt een chille stad, beetje gedronken tot half 12 (dan gaat alles dicht), en vervolgens naar de Bowling (waar zo'n beetje iedereen naar toe gaat omdat dat als enige nog open is dan :P). De eerste avond was ik koning natuurlijk en won ik, de tweede avond was ik dramatisch, maar had ik wel het snelheidsrecord, wat voor mij overigens ook echt telt :). Luang Prabang had veel Franse invloeden, dus de eerste dag maar even een stadswandeling gedaan en wat tempeltjes bezocht... alweer. Tweede dag naar super chille watervallen, waar we hebben rondgekeken, gezwommen, en geliaand.
Vervolgens de bus genomen richting VangVieng, wat natuurlijk bekend staat om het tuben, wat we morgen overigens gaan doen. Dus hopelijk krijgen jullie na morgen nog berichtjes, aangezien er zo nu en dan een debieltje overlijd tijdens het tuben. De busrit verliep soepel, maar duurde alleen ontzettend lang, 9 uur ofzo. Wederom door prachtige natuur, kutwegen, en kippen/koeien/varkens op de weg, en heeel veel schoolkinderen.
Ik was trouwens ook goed ziek geworden in Luang Prabang, ik hoop dat het alleen een lichte voedselvergiftiging is, en niks ernstigs. Ik heb in ieder geval alles eruit gegooid aan de bovenkant, en inmiddels gaat het wel weer. Nog steeds niet 100%, maar dat zal de komende dagen wel weer komen hoop ik...
Vandaag ff lekker rondgereden op scootertje richting de Blue Lagoon, morgen dus het tuben, het zal me benieuwen.
Alaaf

  • 30 Oktober 2013 - 21:14

    Alex:

    Ahhhh genieten!!:) hier wordt t langzaam kouder en werken we heeeel hard!!

  • 30 Oktober 2013 - 23:32

    Anke:

    Lees met veel plezier jou verslagen. Hoop gauw op het vervolg van je belevenissen in Laos!
    Groeten van Anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Asia trip

Reis door Azie

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

Indonesie en Timor

03 Februari 2014

Singapore

25 Januari 2014

Party, Malaysia and Myanmaaaaar

15 December 2013

Back in Bangkok

22 November 2013

SOS Vietnam
Franklin

Actief sinds 28 Sept. 2013
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 8250

Voorgaande reizen:

03 Juni 2014 - 04 Juni 2014

America trip

06 Oktober 2013 - 05 Maart 2014

Asia trip

Landen bezocht: