Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Franklin Mastrigt - WaarBenJij.nu Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Franklin Mastrigt - WaarBenJij.nu

Back in Bangkok

Door: Franklin

Blijf op de hoogte en volg Franklin

15 December 2013 | Thailand, Bangkok

Sawadeekrab,

Na een klein maandje bij deze maar weer even een update van m'n avonturen. Het laatste verslag eindigde met dat ik me niet zo lekker voelde. Wees gerust, het duurde ff, maar ik leef nog ;)
Na Hoi An vervolgde we onze reis richting Nah Trang, wat toch wel bekend stond als een oord voor Russen. En niet om mensen te kwetsen, maar Russen in het buitenland bevallen me nooit zo goed (hopelijk leest Vladimir niet mee nu, want je weet het nooit natuurlijk). In Nah Trang beleefde ik voor het eerst sinds tijden weer wat Nederlands, een aardig groot Heineken festival, met Heineken bier (wat overigens niet zo speciaal is omdat je dat hier in Azie in elke supermarkt tegenkomt, maar goed). Nah Trang lieten we snel weer achter ons, een boottripje daar was genoeg om van Nah Trang te kunnen genieten.
Mue Ne leek ons een beter oord om te verblijven, en dat klopte. Veel kleinschaliger en rustiger dan Nah Trang (evengoed wel met Russen natuurlijk, maar die zaten in hun dure resorts). Wij zaten tussen de goedkope en armoedige backpackers, wat vele malen leuker is natuurlijk. En in Mue Ne was er voor ons ook veel meer te doen. Scootertjes huren en met quad's over de duinen scheuren, niks mis mee, mooie ervaring. Volgende dag besloten we het rustiger aan te doen en gingen we de 'fairy stream' oplopen, de naam klinkt aardig gay, maar het was beter dan de naam doet vermoeden. Klein riviertje met prachtige natuur, en onze eigen drijfzand put, waar we met gemak een uurtje hebben vertoefd haha. En met we bedoel ik dit keer mezelf, nog steeds mn Canadese vriend, een Egyptenaar, en een Duitsert.
En nu begint het avontuur in Vietnam pas, SAIGON, a.k.a. Ho Chi Minh City. We besloten het is wat proffesioneler aan te pakken, en voor een astronauten experience te gaan, en het was fantastisch. Onze eigen kleine cabines. Wat HCMC nog fantastischer maakte was het feit dat er een heuse Dutch Village was, om de economische en politieke relaties tussen NL en Vietnam te vieren, uiteraard met een delegatie Nederlandse Multinationals er achteraan. De dagen in Saigon vlogen om, naast de Cu Chi tunnels en het Vietnam War museum (wat bij elkaar erg indrukwekkend was, niet te beschrijven eigenlijk, dus ik ga het ook niet proberen :P) vloog de tijd om in Saigon. In de laatste plaats door de Dutch Village waar ik natuurlijk elke dag mn diner heb gehaald. Wat bestond uit kroketten, frikandellen, poffertjes, patat, net als thuis dus. Behalve het feit dat we nu na elke diner nog ff los konden gaan in het Heineken House. Super leuk daar, en natuurlijk wilde al die kleine Vietnameesjes met een knappe, lange, Nederlandse, Heineken drinkende knul op de foto, en dat hoef je mij natuurlijk niet 2x te vragen.
Na 4 dagen een Nederland experience was het wel weer tijd om door te gaan, CAMBODIA was aan de beurt nu.
Eerste stop, Phnom Penh. En als je aan PP denkt denk je natuurlijk aan de killing fields (althans ik, want we ontmoette ook genoeg mensen die daar nog nooit van hadden gehoord, maar enfin). Wel apart dat een van de main attractions van Cambodja zoveel dood en verderf is. Dat geldt trouwens ook voor de wegen in Cambodja, wat een ellende zeg. Scootertjes gehuurd om op eigen houtje naar de Killing Fields te gaan, en we hebben diverse malen een ruime cirkel om te enorme kraters in de weg moeten maken, in sommige kraters zou een volwassen Europese man zelf een bad kunnen nemen haha. En toen dus de Killing fields, erg indrukwekken en bizar. Om op een plek te zijn waar de Khmer Rouge zonder erg overtuigende feiten om en nabij de 2 a 3 miljoen mensen hebben omgebracht, op de meest afschuwelijke manieren. En met wat 'geluk' kan je nog steeds op wat menselijke botresten stuiten, wat we dan ook hebben gezien, een paar kinder kaakjes en tanden kwamen aan de oppervlakte.
Omdat de Killing Fields op zich niet genoeg was, gingen we ook maar gelijk door naar de S21 prison in PP, waar men gevangen werd gehouden en gemarteld, wederom op de meest afschuwelijke manieren. Na dit was het wel ff genoeg voor die dag en gingen we maar weer terug naar het hotel. En dat was ook geen pretje, midden in de spits met 5 scooters door de stad crossen, gekkenhuis, maar wel een leuk avontuurtje haha. Om de volgende dag maar de bus te nemen richting Kampot, een klein plaatsje in Zuid Cambodja, wederom lekker rondgetourd op onze scootertjes daar (ik word zowaar een professional :P) om naar wat Nationale parken te gaan, wat nu nog een fantastische natuur heeft, en amper toeristen. Geloof me, over 5 jaar is er van Zuid Cambodja in z'n geheel niks meer over en zijn er alleen nog maar hordes toeristen), maar dat vooruitzicht deed niks af aan de prachtige natuur daar. De lekker band van m'n Canadese vriend deed dat wel. Op een drukke Cambodjaanse weg een repair shop vinden, lastig, maar uiteindelijk hadden we geluk, en kon ik nog even m'n fantastische voetbalskills en wat Cambodjaanse kinderen laten zien.
Next stop, Koh Rong, klein eilandje buiten de kust van Cambodja. Prachtig pitoresk eilandje waar geen stroom is, en alles met generators moet gebeuren. Wat resulteerde in het feit dat we grote delen van de dag geen internet en stroom hadden, droeg tenminste wel bij een de hele onbewoond-eiland-ervaring. En dat deden de prachtige witte zandstranden ook :) (in Nederland is het nu koud toch? Hier niet :P)
Vanaf Koh Rong gingen we naar Siem Reap om de befaamde Angkor Waaaaat tempels te bezoeken, en korte stop over in Sihanoukville, waar ik mn eerste ladyboy experience had. Boomboom met een ladyboy nadat ze je betast, nee toch maar niet, maar ik hinkte op 2 gedachten :P Toch het aanbod van deze vriendelijke vrouw (of man) beleef afgeslagen.
Dit was wel weer zon, zee en strand genoeg, dus op naar Angkor Wat, wat overigens ook aardig zonnig was.... en heet... en vermoeiend. Vooral omdat dat totale tempelscomplex bijzonder veel tempels bevat. Allemaal heel mooi, maar na 5 tempels begint het toch wel heel veel op elkaar te lijken allemaal, maarja, je bent er dus dan kan je er maar beter van genieten ook he, en dat deden we zeer zeker.
Voor de rest weinig te doen in Siem Reap, het is of de tempels bezoeken (met onze 3 daagse pas hebben we zeker genoeg tempels gezien), of in de pubstreet wat alcoholische versnaperingen verorberen. Dat dus ook. Bij de tempels overigens wel vervelend dat je niet kunt ontkomen aan alle tientallen (misschien wel honderden, geen misschien, minimaal honderden) kinderen en vrouwtjes die je proberen van alles en nog wat te verkopen. Maar gelukkig was ik vasthoudend tegenover die arme kindjes. Zelfs politie-agenten verkopen hun badges, petten en uniformen, alles voor de money.
Na dit mooie Cambodja avontuur bevind ik me nu weer in Bangkok, waar het allemaal begon. Ff bijkomen en plannen, en dan hopelijk op naar de zuidelijke eilanden, als er genoeg plek is in deze drukke kerstperiode.
In Bangkok ook weer leuke ervaringen opgedaan, een pingpong show had ik nog nooit bijgewoond, tot gisteravond. En ik kon m'n ogen niet geloven haha. Wat die vrouwtjes allemaal met hun vrouwelijkheid kunnen doen, (en vooral wat er allemaal in past). Ik zou er niet nog een keer heen gaan, maar het was zeker een ervaring.

Dit is denk ik een mooie afscheidsreden.

Doei

• 15 December 2013 - 10:26

Claudia:

Mis je ons al?! ;P

• 22 December 2013 - 16:05

Jan :

Hy Frenk .. Als je terug bent in het mooie Ilpendam. Ik heb nog een scooter in de aanbieding :-) .. Veel plezier nog ,. Geniet er van ..

• 28 December 2013 - 20:39

Pia Meiring:

Franklin, leuk verhaal ik geniet ervan.
    Ilona is weer terug dus die verhalen mis ik nu.