Noord Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Franklin Mastrigt - WaarBenJij.nu Noord Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Franklin Mastrigt - WaarBenJij.nu

Noord Thailand

Door: Franklin

Blijf op de hoogte en volg Franklin

18 Oktober 2013 | Thailand, Bangkok

Een goedenavond (voor jullie goedenmiddag),
Dit keer een update vanuit Chiang Mai (noord Thailand), waar het zoveel mooier, rustiger, minder stinkend, minder druk is dan in het vieze Bangkok. We vertrokken vanuit Bangkok met de nachtbus naar CHiang Mai, een ritje van ongeveer 10 uurtjes ofzo. Maar het was een ramp. Allereerst hadden we natuurlijk te veel betaald voor het ticket, en daarna zaten we ook nog is op een plek waar het enorm warm was. Maja, we hebben het overleefd en arriveerden om iets van 6 uur sochtends hier. En met 'we' bedoel ik mezelf en mn Amerikaanse reisbuddy (die inmiddels ergens anders heen is).
Eenmaal aangekomen hebben we een guesthouse gezocht (wat niet makkelijk was omdat de hele bus natuurlijk naar een hostel aan het zoeken was), maar uiteindelijk vonden we Julie's guesthouse. Prima plekkie met veel backpackers, en elke avond een en al gezelligheid.
In Chiang Mai hebben we een rondje gefietst, again. En de nightbazaar bezocht etc. En uiteraard wat tempels bezocht, want ja, dr schijnen dr iets van 600 hier te zijn ofzo. Maar nou moet ik zeggen, naar 2 of 3 van die dingen gaat het wel aardig vervelen haha.
Eerste avondje gezellig uitgegaan in de Zoe's, met iets van 15 Nederlanders ofzo, dus was prima te doen. En natuurlijk zagen we zo'n kale knakker uit Nederland er van door gaan met een Thais meisje (als het natuurlijk al een vrouw is), en die kerels was nog nieteens oud, maar dus wel vies :P Overigens een prima land om te drinken, erg goedkoop allemaal haha.
De volgende dag ben ik (want de Amerikaan wilde niet mee) op een 2 daagse jungle trekking gegaan. En dat was geweldig. Sowieso hadden we een gezellige groep van iets van 15 mensen. Om op onze slaapplek te komen moesten we eerst 2 uur de berg op wandelen, door werkelijkwaar fantastische natuur. Het was ff een klim, maar het was het zeker waard. Aangekomen op de top zagen we ons onderkomen voor die nacht, en dat was iets minder. Een paar simpele matrasjes op de vloer (niet comfortabel), en de wc was een gat, terwijl de douche gewoon een pvc buis was waar KOUD water uitstroomde. Maja, dat primitieve heeft ook wel is wat. Prima avondje gehad, en uit het niets kwam de gids opeens met een zak wiet aan. Dus de avond kon voor een aantal niet meer stuk natuurlijk. Na een toch wel onrustige nacht gingen we de volgende dag weer de berg af, wat makkelijker klinkt, maar het zeker niet is. Vooral omdat het regende, en dus waren alle paadjes lekker modderig en glad.. Gelukkig ben ik heelhuids beneden gekomen, waarna we een tochtje op een olifant maakten. Dit klinkt leuker dan het is. Natuurlijk is het prachtig om op zo'n groot beest te zitten, maar je hebt toch altijd de twijfels over hoe ze behandeld worden, maar in ieder geval een keertje meegemaakt. Daarna een raft-tochtje (alsof we nog niet nat genoeg waren), wat zeer leuk was. Toen begon de tocht naar het hostel, wat fantastisch was, vooral omdat iedereen al uit keek naar het feit dat ie weer onder een warme douche kon stappen en lekker slapen haha.
Sinds het begon te regenen in de bergen is het ook niet meer opgehouden, daarom gingen we vandaag met een groep maar naar een museum, om lekker droog te blijven.
Ik heb geprobeerd om foto's te uploaden, maja het internet is hier zoooo traag. Dus die houden jullie allemaal van me tegoed totdat ik snel internet heb kunnen vinden.
Ik vind het overigens leuk om te horen dat mn verhaaltjes goed worden ontvangen, toch nog enige vorm van waardering ;)
Dit was het weer voor nu, tot de volgende keer. Waarschijnlijk vergeet ik nog wel het een en ander op te schrijven, maar dat komt de volgende keer dan wel weer. Je doet hier namelijk zo veel op dat het bijna te veel is om te onthouden.
Toedels

• 21 Oktober 2013 - 18:52

Anke:

Hallo Franklin,
    fijn om te horen dat het goed met je gaat en dat je heel veel mooie dingen ziet en mee maakt. Dit soort reizen brengt je vaak "back to basic", wat natuurlijk ook heel goed is. Kun je later waarderen hoe goed wij het hebben in Nederland. als je dan weer eens een moppergevoel hebt, bedenk wij hebben het hier echt niet slecht. Pas goed op je zelf en ook op de spullen die je bij je hebt. Een familielid van ons is op dit moment ook in Thailand en is haar telefoon en haar portemomee kwijt, ik kan je vertellen dat dat minder leuk is!
    Geniet en zorg dat je gezond en wel blijft!
    Groetjes van Anke

• 22 Oktober 2013 - 12:03

Wesley:

Franklin kent Romy wel hoor, Anke. Die woont bij hem om de hoek. Top verhaaltje frank. Jij geen vrouwtje van plezier meegenomen? Je blijft toch ook een vies kereltje? Ownee moeders leest ook mee! I get it. Hoor et wel weer als er een nieuw avontuur is. Ciao