Arrived at Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Franklin Mastrigt - WaarBenJij.nu Arrived at Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Franklin Mastrigt - WaarBenJij.nu

Arrived at Bangkok

Door: Franklin

Blijf op de hoogte en volg Franklin

09 Oktober 2013 | Thailand, Bangkok

Een goedenmiddag daar in Nederland, bij deze een eerste reisverslagje van mij, vanuit een warm en inmiddels aan donker wordend Bangkok (6 uurtjes later dan in NL).
Ik heb Dubai achter me gelaten, en ik kan maar een ding zeggen, wat een stad. Alles is massaal, en groot, en hoog, en nieuw, en mooi. Het begint al op het vliegveld, waar je per metro naar de gates word gereden. Ik kwam daar midden in de nacht aan en dacht, ah lekker koel dus, maar nee hoor. Gewon 32 graadjes midden in de nacht, fijn ook dat ik m'n deo vergeten was :( Enfin, ik ben lekker op bed gaan liggen voor m'n eerste nacht in het Midden Oosten. De volgende dag besloot ik een kijkje te nemen in Dubai. Van te voren natuurlijk via google maps en earth het een en ander opgezocht, en ik dacht die stad is makkelijk te doorlopen.... NIET dus. Dus ja, dan maar de metro gebruiken (wat overigens maar 3 euro kost ofzo voor een hele dag, dat is wat anders dan 2,60 voor I'dam- A'dam). Begonnen met een tochtje langs het WTC, de Business Bay en het Financial Center. Om daarna de Dubai Mall in te gaan. Dit is ook echt ongelooflijk. Alle winkels die je je kunt bedenken zijn er, maar dan 5x zo groot als in je gedachte. Alleen al in die Dubai Mall zou je je 3 weken kunnen vermaken, met winkels als Gucci en Prada (ook voor baby's en kids). En of dat nog niet genoeg is rijden er ook pendeltaxi's in het centrum, is er een ijshockeybaan, watervallen, en een heus aquarium. Aangezien m'n budget niet toereikend genoeg was voor een Prada tasje, ging ik maar de Burj Khalifa in, het hoogste gebouw ter wereld. Met de lift naar de 124e verdieping om daar over de wereld heen te kijken (letterlijk en figuurlijk ;)), en of dat nog niet genoeg was, heb ik ook even kunnen plassen on top of the world, genieten. Aangezien ik zo'n winkel-liefhebber ben, heb ik ook even een bezoekje gebracht aan de Emirates Mall, en heb ik voor het eerst in m'n leven sneeuw in een woestijn gezien, Dubai Ski, bizar. Uiteraard valt er in Dubai nog veel meer te zien, maar dit was voor mij wel even genoeg voor de dag. Die nachste morgen vroeg moeten uitchecken, en lekker de hele dag door Dubai geslenterd. Uiteraard nog een bezoekje gebracht aan Al Nasr, Al Wasl en Al Ahli (je kunt raden wat dit is).
Vervolgens door naar Dubai International Airport om daar een paar uurtje te moeten wachten op m'n vlucht naar Bangkok, wat een hel was dat. Vooral toen ik daarna eindelijk dat vliegtuig ik kon.... zaten er verdomme 2 schreew- en huilbaby's in m'n omgeving. Doei doei nachtrust. Maja, de vlucht ging wel, en eenmaal aangekomen in Bangkok ging er weer een wereld voor me open. Morgen zal ik de stad is goed gaan bekijken, nu even wat eten en lekker slapen. Morgenochtend gaan we koken, en de volgende dagen fietsen door Bangkok en een Ladyboy show bijwonen. Btw, ik zit overigens naast die hoge toren uit the Hangover II, waarbij ze met Mr. Chang op dat dak onderhandelen.
Dit was wel weer even genoeg van mijn kant, foto's zal ik binnenkort is erop gooien.
Gegroet

  • 09 Oktober 2013 - 14:20

    Wesley:

    Goed stukkie!

  • 09 Oktober 2013 - 14:40

    Yordee:

    Sr. Chang is uit Community. Mr. Chow is van The Hangover.

  • 09 Oktober 2013 - 15:40

    Lars:

    Leuk stuk Franklin, Yordee betweter.

  • 09 Oktober 2013 - 18:15

    Sonja Van Mastrigt:

    Hoi Frank,

    Wat een leuk verslag. Geweldig dat Dubai. Alles groot en nieuw. Hadden ze ook grote deo"s?
    Heb je al wat lekkers gekookt en het ook opgegeten?
    Hier gaat alles prima, oude tegels eruit en de nieuwe staan voor de deur.
    Skype ging niet helemaal goed.
    Nou geniet ervan en tot schrijfs

    Sonja

  • 09 Oktober 2013 - 19:14

    Hilde:

    Heeey Franklin

    Geweldig dat je zo'n mooie reis maakt! had je vorige week wel even mogen zeggen.
    Veel plezer nog he geniet ervan

    Xxx Hilde

  • 10 Oktober 2013 - 17:39

    Claudia:

    En, hoe was de fietstocht?!
    Benieuwd naar je foto's!! :)

    Veel plezier en vooral: eet smakelijk ;P

  • 10 Oktober 2013 - 20:15

    Anke:

    Hallo Franklin,

    kom net van mijn werk en lees jou boeiende eerste verslag! Geniet ervan en pas goed op jezelf!
    Ik kijk nu al uit naar je volgende nieuws, leuk dat ik jou mag volgen. Groeten uit Zwolle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Asia trip

Reis door Azie

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

Indonesie en Timor

03 Februari 2014

Singapore

25 Januari 2014

Party, Malaysia and Myanmaaaaar

15 December 2013

Back in Bangkok

22 November 2013

SOS Vietnam
Franklin

Actief sinds 28 Sept. 2013
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 8254

Voorgaande reizen:

03 Juni 2014 - 04 Juni 2014

America trip

06 Oktober 2013 - 05 Maart 2014

Asia trip

Landen bezocht: